Retentie als marketingstrategie, deel 1: achtergrond

In veel organisaties worden groeidoelstellingen vrijwel ‘automatisch’ vertaald naar het aantal te werven nieuwe klanten. Vanuit deze gedachte worden marketingcampagnes gericht op het genereren en converteren van zo veel mogelijk leads. Omdat naar verwachting ook de concurrent zich hierop richt, ontstaat er een agressieve strijd waarin de eventuele groei van de markt tussen verschillende aanbieders […]

Licht herstel communicatiebranche

De Rabobank spreekt in de Cijfers en Trends van maart 2011 een licht herstel uit voor de communicatiebranche. Interne communicatie, toenemende prijs-concurrentie, beloning op basis van campagnerendement, social media en mobiel internet zijn volgens de bank de thema’s voor 2011.

Aan tevreden klanten heb je niets

Ten minste als ze niet ook loyaal zijn en voldoende bijdragen aan de winstgevendheid. Veel organisaties focussen sterk op het vergroten van de klanttevredenheid. Regelmatig worden er klanttevredenheidsonderzoeken gedaan waarvan de uitkomsten worden gebruikt om de dienstverlening te verbeteren. Klanttevredenheid wordt daarbij vaak als doel op zich gezien, in plaats van als middel om tot […]

Nieuwe klant: WAYtr

MYM Marketing & Communicatie is sinds kort aan de slag voor startup WAYtr: een fullservice ontwerpbureau dat golfbanen ondersteunt om zich op een aantrekkelijke en onderscheidende manier te presenteren aan sponsors, leden en greenfee spelers.