Opdrachtgevers

Ik heb de afgelopen jaren voor zeer uiteenlopende opdrachtgevers uit de profit en non-profit sector gewerkt. En met succes, zij waardeerden de samenwerking gemiddeld met een 8½. Onderstaand overzicht geeft een goede indruk van mijn opdrachten en opdrachtgevers:

Zakelijke en financiële dienstverlening:

  • Fysiologic ECG Services. Fysiologic ECG services is een expertise centrum voor het registreren en analyseren van elektrocardiogrammen (ECG) in opdracht van huisartsen, specialisten en ziekenhuizen.
    • 2015/2016 – marketingadvies: marketingstrategie ontwikkelen.
  • Fysiologic Learnings. Fysiologic Learnings, onderdeel van Fysiologic ECG Services B.V., organiseert geaccrediteerde bij- en nascholingscursussen op het gebied van hart- en vaatziekten, ECG-analyses, holtermonitoring en pacemakers.
    • 2015 – marketingadvies: marketingstrategie voor het vergroten van de binding met de doelgroep hartfunctielaboranten.
FL
  • Total Specific Solutions (TSS). TSS is een van de grootste vertical market softwarebedrijven van de Benelux.
    • 2014/2015 – communicatieadvies: interne communicatiestrategie bij de implementatie van de nieuwe bedrijfsstrategie en de uitvoer van die communicatiestrategie.
Total Specific Solutions

 

  • Rabobank Amsterdam. Rabobank Amsterdam is als zelfstandige lokale bank onderdeel van de Rabobank Groep.
    • 2012 – communicatieadvies: projectbegeleiding van diverse (cross-media) publicaties over coöperatieve activiteiten en het schrijven van bijbehorende PR- en communicatieplannen, inclusief interne activatie;
    • 2012 – interim marketeer private banking: o.a. de uitvoer van de in- en externe SEPA communicatie en de opzet van het communicatieplan 2013.
rabobanklogo

 

  • WAYtr Golf Services. WAYtr ondersteunt golfbanen zich op een aantrekkelijke en onderscheidende manier te presenteren.
    • 2011/2012 – marketingadvies: het ontwikkelen van de visie en missie, concept en positionering uitwerken naar (cross-mediale) middelen en het schrijven van diverse (web)teksten.
 logo_Waytr

 

  • Rabobank Leiden, Leiderdorp en Oegstgeest. Rabobank Leiden is als zelfstandige lokale bank onderdeel van de Rabobank Groep.
    • 2010 – interim senior communicatieadviseur: opzetten en invullen hoofdsponsorschap hockeyvereniging Alecto, organisatie Rabobank Wensenfonds, in- en externe communicatie over het 100-jarig jubileum van de bank, schrijven sponsorbeleid;
    • 2009 – interim projectleider: opzet en implementatie van en interne communicatie over een nieuw intranet (Sharepoint), revisie website Rabobank Wensenfonds (navigatie, lay-out, content, CMS), voorstel inrichting lokale bankensite;
    • 2006 – organisatieadvies: structuur en inrichting afdeling Marketing, Communicatie & Coöperatie;
    • 2005 – interim teamleider marketing, communicatie en coöperatie: aansturen, professionaliseren en structureren afdeling  (3 medewerkers).
rabobanklogo

 

  • Rabobank Zuid-Holland Midden. Rabobank Delft is als zelfstandige lokale bank onderdeel van de Rabobank Groep.
    • 2008 – interim manager marketing, communicatie en coöperatie: aansturen van drie afdelingen marketing, communicatie en coöperatie (14 medewerkers) tijdens de fusie van de drie samenstellende Rabobanken (Delflanden, 3B Hoek en Nootdorp-Pijnacker), in- en externe fusie communicatie, opzet en implementatie van de samenvoeging van drie afdelingen tot een nieuwe, gecentraliseerde afdeling marketing, communicatie en coöperatie.
rabobanklogo

 

  • TotalGreen. TotalGreen is een groothandel in bloembollen en andere kwalitatief hoogwaardige tuinartikelen.
    • 2005 – marketingadvies: opzet en inrichting nieuwe de website (UK/NL), schrijven webteksten.
 TotalGreen

 

Automotive:

  • Apollo Vredestein:  Apollo Vredestein, onderdeel van Apollo Tyres (India), ontwikkelt, produceert en verkoopt premium banden onder de merknamen Vredestein en Apollo in Europa.
    • 2016 – interim regional internal communication manager Europe: opzet nieuwe interne communicatiestructuur voor Europa, projectaanjager nieuw global intranet, interne communicatie nieuwe strategie Europa en dagelijkse interne communicatie.

Uitgeverijen:

 

  • Malmberg. Malmberg behoort tot de top drie van educatieve uitgeverijen in het basis-, voortgezet- en middelbaar onderwijs.
    • 2013/2014 –  interim marketing manager Voortgezet Onderwijs: dagelijkse leiding van de marketingafdeling (14 medewerkers), implementatie van de transitie van de afdeling, verantwoordelijk voor marketingstrategie, on- en offline marketingcommunicatie en database marketing.
malmberg-logo
  • Nederlands Normalisatie Instituut (NEN) – BU Uitgeverij. NEN is een kennisinstituut voor normontwikkeling en -toepassing.
    • 2009 – marketingadvies: opzet van de PMC-strategie en de uitwerking daarvan naar positionering en marketingmix voor geselecteerde PMC’s;
    • 2008 – marketingadvies: schrijven van een marketingplan voor het vergroten van de customerbase aan losse normkopers;
    • 2007 – interim salesmanager: aansturen van de afdeling Verkoop (7 medewerkers), integratie van de afdelingen verkoop binnen- en buitendienst, professionaliseren van het verkoopproces, schrijven van het salesplan 2008, implementatie CRM-pakket;
    • 2007 – interim marketingmanager: schrijven van de marketingstrategie, het marketingcommunicatieplan en de lancering van een nieuw internetproduct (NEN Connect).
nen

 

  • NijghVersluys  (nu ThiemeMeulenhoff). NijghVersluys is een educatieve uitgeverij  voor het voortgezet onderwijs en beroeps- en volwasseneneducatie.
    • 2006 – interim marketing- en salesmanager: dagelijkse leiding van de afdeling Marketing & verkoop (8 medewerkers), professionaliseren en structureren van de afdeling, schrijven van het marketing- en salesplan 2007.
tm-logo

 

  • Bekadidact  (nu ThiemeMeulenhoff). Bekadidact is een educatieve uitgeverij voor het basis onderwijs.
    • 2006 – interim marketing- en salesmanager: dagelijkse leiding van de afdeling Marketing & verkoop (6 medewerkers), professionaliseren en structureren van de afdeling, schrijven van het marketing- en salesplan 2007, opzet van een nieuwe rapportage- en overlegstructuur.
tm-logo

 

Non-profit:

 

  • Cogas. Cogas is een onafhankelijk netbeheerder voor gas, elektriciteit en datanetwerken in het Oosten van het land.
    • 2015 – interim teamleider communicatie: dagelijkse leiding van de afdeling (2 medewerkers), verantwoordelijk voor algehele communicatie van Cogas met de nadruk op corporate en interne communicatie. Implementatie nieuw intranet (Sharepoint).
cogas-logo

 

  • Raad van State. De Raad van State is onafhankelijk adviseur van de regering over wetgeving en bestuur en de  hoogste algemene bestuursrechter van Nederland.
    • 2009 – interim senior communicatieadviseur: de interne communicatie bij een complex integraal automatiseringsproject, inclusief de opzet van nieuwe interne communicatiemiddelen en het herpositioneren van bestaande middelen.
rvs

 

 

  • GGZ Delfland. GGZ Delfland is een streekziekenhuis voor psychiatrische zorg aan de doelgroepen jeugd, volwassenen en ouderen in de regio Delft.
    • 2007 – business advies: schrijven van een businessplan voor de start van een commerciële aanbieder binnen de geestelijke gezondheidszorg voor preventie en behandeling van arbeidsgerelateerde psychische klachten (Werkgeest).
ggz-logo

 

 

  • Residentie Orkest. Het Residentie Orkest behoort tot de grote gerenommeerde symfonieorkesten van Nederland.
    • 2006 – organisatieadvies: advisering over de structuur en inrichting van de marketingafdeling.
logo_residentieorkest

 

  • Consumentenbond. De Consumentenbond werkt aan eerlijke, rechtvaardige en veilige markten waar consumenten vinden wat ze zoeken en krijgen waar zij recht op hebben.
    • 2005 – interim manager marketing- en communicatiesupport: aansturen afdeling Marketing & communicatie support (9 medewerkers), professionaliseren en structureren afdeling na een reorganisatie.
logo_cb